Buenos Aires - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van femke passel - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van femke passel - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: femmievp

Blijf op de hoogte en volg femke

13 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Wat een stad! Alles bruis, ademt en heeft een ritme! Cultuur, geschiedenis, passie em stralend weer gaan vloeiend in elkaar over. Jep, ik ben verliefd! Een stad naar m'n hart. Spontaan, open, hartelijk en een en al passie. Of je nu praat met de taximan op t vliegveld, de tassenverkoper in de winkel, de ober op t terras of de man die je tangolessen probeert te verkopen; alles is zuiver, puur en vol overtuiging!
Maar goed, ik moet beginnen bij het begin. Donderdag nog heeeeeel fijn Viv en Anne op bezoek gehad en een dikke knuffel kunnen gevezen, me vervolgens drie keer in de rondte gewerkt om op tijd klaar te zijzn en Na een wel erg korte nacht, ging vrijdag om 5 uur de wekker en zaten mam, pap en ik een uur later in de trein richting Schiphol. Uiteraard had pap teveel gewicht bij zich, dus mochten we meteen 100€ extra dokken voordat we voor een dikke 13 uur t vliegtuig in mochten. wat is dat lang! Me door een x aantal films geworsteld en ondanks de slaappillen (2) maar 1,5 uur kunnen tukken om laat in de avond de nacht over BU te zien vallen. Hotel Dandy bleek de reservering verkeerd geboekt te hebben, dus even leek het er op alsof we vriendjes op straat moesten maken om n plekke voor de nacht te vinden, maar uiteindelijk bleek er n prima kamer voor na gereed. Lekker getukt en wakker geworden van een heerlijk stralend zonnetje en de tango uit de radio van een auto voor de deur. 8 uur, dus er zijn ergere dingen perfect ontbijt met alles erop en eraan en de stad door. Om half 11 hadden we afgesproken met een meisje van de reisorganisatie die ons nog wat tips gaf en na het verorberen van een heerlijk stuk tarte limonebij een zeek geliefd tentje ( Toronto?), ons pad vervolgd. Wat een stad! Alles beweegt, alles heeft geschiedenis, alles danst! En dit is nog maar dag 1!!! Van pauzeren in de schafuw van een eeuwenoude gumboom, tot het bezichtigen van het graf van Evita, van een lunch met livemuziek, tot de allerlekkerste beef bij Rosalino, alles leeft! Morgen naar een kunstmatig (op de fiets!!) en naar Palermo, in de avond tangolessen en weet ik wat ons nog meer te brengen heeft. Wat er ook gebeurt: ik geniet nu al en als ik naar mam en pap kijk, zij minstens zo hard mee! Bedankt voor de lieve sms'jes en dikke kus.... Foto's hoop ik snel te kunnen plaatsen.
Oh, en Fred en Rob: HEPPIE BURSDEEEEj
Xx, fem

  • 13 November 2011 - 08:05

    Viv.:

    Heerlijk van je te horen! En wat klinkt Buenos Aires fijn :-) Nu bij het volgende reisverslag ook nog even de juiste locatie aangeven ;-) Dikke kus!

  • 13 November 2011 - 11:11

    Jafo:

    Ik zag je reactie op FB staan, blijkbaar ben je een vriendinnetje van mijn nichtje Wilma.
    Nog een tip voor vandaag: Ga vanavond (6u) naar Plaza Dorrego in San Telmo (vlakbij La Boca). Dan kun je genieten van een prachtig Tango schouwspel!!!

    Njoy!!!

  • 13 November 2011 - 11:34

    Mirça:

    Hallo Femke
    Eindelijk is je reis dan begonnen.
    Wel even spannend of je nog een kamer had,maar het is toch goed gekomen
    Ik voel met je verhaal hier ook de heerlijke warmte van de zon en hoe de mensen in je omgeving daar zijn. Vol passie en liefde voor hun cultuur en muziek.Het lijk mij ook wel indrukwekkend om bij het graf te staan van Evita ik heb ook altijd bewondering gehad voor deze vrouw.Ben benieuwd naar je tangolessen nu Fem geniet als deze eerste dag maar heerlijk verder.En ik kijk er alweer naar uit op het volgende reisverslag.Doei dikke kus Mirça.

  • 13 November 2011 - 12:05

    Femmievp:

    @jafo: gaan we zeker doen! Thx!

  • 13 November 2011 - 12:05

    Femmievp:

    @jafo: gaan we zeker doen! Thx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Zuid Amerika en Antarctica

Recente Reisverslagen:

18 December 2011

Back home

15 December 2011

Rainy day in easter Island

14 December 2011

Belated

06 December 2011

Atacama

04 December 2011

Woestijnpraat
femke

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 17664

Voorgaande reizen:

11 November 2011 - 18 December 2011

Zuid Amerika en Antarctica

Landen bezocht: