Iguazu enzo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van femke passel - WaarBenJij.nu Iguazu enzo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van femke passel - WaarBenJij.nu

Iguazu enzo

Door: femmievp

Blijf op de hoogte en volg femke

15 November 2011 | Nederland, Amsterdam

En de liefde was van korte duur. Dag 2 liet een heel ander Buenos Aires zien van armoede, honger, slapen op straat.. Niet te geloven dat daar niets aan gedaan wordt door t land, de staat, de stad. Jong en oud loopt te graaien in prullenbakken om n leeg plastic flesje of papier te vinden zodat ze dat, bij inlevering, kunnen omzetten in n stuk brood of wat water. De een loopt er nog verminkter  bij dan de ander en de taxichauffeur durfde zelf bijna een wijk niet in toen we vroegen of hij ons daar naartoe wilde rijden. Uiteindelijk fietsen gehuurd en na drie keer een bijna doodervaring en m'n longen vol met autodampen te hebben gepompt, toch maar besloten dat San Telmo duidelijk won qua keuze voor ons avondmaal.

Daar waren we de ochtend geweest op een soort vlooienmarkt voor de kleinkunst: alles en iedereen verkleed, dansend, als act, of gewoon achter hun kraampje allerhande onzinnige waar aan te bieden. Mijn winst van de dag zijn drie armbandjes en een ring. Pap heeft een kip gekocht en een niet kapot te krijgen tomaat en ook mam is gezwicht voor iets moois om haar vinger. Kerkjes bezocht, tango gedanst en uiteindelijk heerlijk aan de vino en een (jaja, zelfs daar kennen ze die) pizza op een pleintje met aan de ene kant life tango en aan de andere kant een percussiegroep die de volle menigte uit z'n dak liet gaan..! De liefde is over, maar een ding staat vast: Buenos Aires bruist!!

Gisteren iets rustiger aan gedaan, Bocca, Puerto en een (zeer matige) tangoshow bijgewoond.. O ja: en we hebben ons tangodiploma!! (zelfs pap!).

Vannacht een wel erg kort nachtje, want lagen we er pas rond 1en in, om 5 uur mochten we weer op om ruzie te maken over de rekening van het hotel en de taxi uit te leggen dat het vliegveld echt de andere kant op is. Close call om op tijd het vliegtuig te halen, sjeesden we naar de incheckbalie om te horen dat onze vlucht van 7.50 waarschijnlijk pas rond half 10 zal vertrekken. En dus hangen we nu onze tijd te voldoen op het vliegveld. Pap slaapt, mam leest en ik hou me met jullie bezig... :) Als we straks (als dat vandaag nog gaat gebeuren) in Iguazu zijn, en we weer wat waterpret hebben opgedaan, zal ik uiteraard nader rapporteren. Voor nu, dikke kus en tot snel!

Nou... Die waterproef was er! Een heerlijke firstclassvucht naar Iguazu gehad, opgehaald door onze gids, Nathalia en afgezet bij t heerlijke Hotel Amerian, met uitzicht op t drielandenpunt Argentinië, Brazilie, en Paraguay: 3 landen die rondom de rivier de Iguazu samen komen. Snel ingecheckte en hup de auto in naar Brazilie. Wat n geweld!! 1000en liters water per seconde stromen daar de waterval af en zorgen voor een zinderend, kolkende massa dampend geheel. Schitterend, spectaculair en overweldigend mooi, maar vooral ook nat. Erg nat! En morgen (Argentijnse kant) schijnt nog erger te worden! Kijk er nu al naar uit.
Net in stijl de dag afgesloten bij Bocamore, een heerlijk restaurant, met fantastisch malse steaks en de allerlekkerste maraguya cheesecake.... Tijd om ons mandje in te rollen en ons voor te bereiden op een 11 uur durende trip door de natuur en t water... Om half 7 gaat de wekker weer.....
Foto's plaatsen lukt nog niet echt, maar er wordt aan gewerkt. Hopefully next time!

Dikke kus, fem

• 16 November 2011 - 18:54

Henk Schamp :

interessant, groeten vanmorgen nog bij
    jullie geweest alles in orde

• 16 November 2011 - 20:31

Karen En Boris:

Ha Fem (en mam en pap)

Wat een mooie verhalen! We worden ook wel een beetje moe als we het lezen; relaxen jullie ook wel genoeg? Die watervallen lijken ons prachtig. Geniet van jullie onvegetarische maaltijden en al het andere.

Bij ons gaat alles goed. Eva heeft vandaag weer een prik gehad; ze heeft er wel wat last van maar niet zo erg als de eerste keer. Hanna en Sara zijn helemaal into Sinterklaas. Net 10-minutengesprekjes gehad: Hanna doet het heel goed op school (maar dat wisten we eigenlijk al). Dit weekend gaan wij onze 7e trouwdag en 15e 1e-kusdag vieren.

Liefs, Karen, Boris, Hanna, Sara en Eva.

• 17 November 2011 - 17:10

Mirça:

Hallo Fem
    Proficiat met je tangodiploma knap hoor. Op dans les ging het met de tango met Jan en mij nooit zo goed omdat ik het heel moeilijk vond om mij over tegeven in het lijden van Jan in de tango.
    Ja het leven in Buenos Aires daar is ook de armoede inderdaad heel zichbaar waar je als toerist niet om heen kan. Dan hebben wij het maar met heel veel dingen hier goed geregeld. Niets is zo triest het bestaan op straat waar geen fam naar je omkijkt.Zo te lezen lijk mij de waterval in Iguaza een natuur wonder om te zien en dit te beleven, en je er goed nat van wordt. Ben heel benieuwd met de nog komende waterval één ervaring heb je al. Hoop dat het met de foto's ook gaat lukken, ook wel zo leuk om wat te zien.
    Maar ik geniet ook zonder de foto's van je belevenissen op je vakantie. Kijk weer naar het volgende reisverslag uit Femke van uit een kouwd Etten-Leur. Nog heel,heel veel plezier doei,doei.
    Veel liefs x Mirça.