Dolfijntjrs - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van femke passel - WaarBenJij.nu Dolfijntjrs - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van femke passel - WaarBenJij.nu

Dolfijntjrs

Door: femmievp

Blijf op de hoogte en volg femke

04 December 2011 | Antarctica, McMurdo Station

Vanmorgen steeple jason Island bewonderd... Het zou er om hangen of we daar een landing zouden kunnen maken en zelfs de crew was nog niet zo gelukkig geweest om t eerder te kunnen bewonderen... Hebben we de hele reis tot dusver ons best gedaan om vanaf de boot wat albatrossen te fotograferen, op steeple jason Island kwamen we midden in een kolonie terecht met honderden, zo niet duizenden albatrossen vlak over ons hoofd. Allemaal op het nest en dicht tegen elkaar aan geplakt voor veiligheid, warmte en gezelligheid.. Een groot gekwek waar zelfs ik niet tegen in kom. Ik erken mijn meerdere.. :-)

Pap is om een voor mij onbekende reden alleen aan de voorkant van het eiland gebleven,terwijl mam en ik en de rest vd club braaf ons lieten leiden door de mensen die er verstand van hebben. Om het eiland heen lopen dus en daar wachtten ze ons op samen met wat caracara.. Door hoog gras wandelend dat mijn zicht belemmerde en het me moeilijk maakte mam af en toe tussen het gras en de albatrossen te spotten, liepen we tot aan de rand van de kolonie en hebben we de ( honderden) prachtige foto's kunnen schieten.. Daarna zijn Tom, Veejai, Marcel, Antoinette en ik de "berg" gaan beklimmen.. Even wat beweging en het prachtigste uitzicht, ware het niet dat we allemaal aangevallen zijn door onze bruingevleugelde vriend (de cara cara) die tot n halve meter boven je hoofd je de stuipen op het lijf joeg. Lekker even de longen open, flink wat spanning voor de vogeltjes en met een stralend zonnetje in t gezicht was deze landing weer perfect! Vreemd wel om gewoon weer op mos en gras en bloempjes te lopen en geen vlokje sneeuw meer aan te treffen... Antarctica is definitief achter ons en we naderen weer normaal klimaat. Nu nog even n briefing voor onze volgende landing zo, op een ander eiland van de Falklands.. Maar het werd lastig voor ze om ons binnen binnen te krijgen.. Buiten werd de boot namelijk vergezeld door de eerste dolfijntjes. Geweldige beestjes die zo razendsnel zijn dat je ze amper op de foto krijgt, maar de moeite waard zijn om minuten lang met je camera het water in te staren om die ene glimp op te kunnen vangen... Snel weer naar buiten nadat we ons certificaat hebben gekregen dat we de Antarctic hebben overleefd...  Talk to you soon..
X

• 05 December 2011 - 00:09

Ha femke.
    De albatrossen in zulke grote getalen te zien en dat ze ook nog zo nabij over je heen vliegen lijk mij indrukwekkend maar ook een beetje eng omdat zij zo groot zijn en zij dit doen om hun nesten te beschermen en jullie toch indringers zijn in hun leef omgeving.
    Hoop dat het je gelukt is om de dolfijntje op de foto te krijgen. Hoor of zie het wel. doei doei
    Veel liefs x Mirça.

• 05 December 2011 - 00:15

Ha femke.
    Veel liefs x Mirça.

• 05 December 2011 - 00:18

Mirça:

Sorry voor twede reactie even iets mis gegaan x Mirça.