Koud!!! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van femke passel - WaarBenJij.nu Koud!!! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van femke passel - WaarBenJij.nu

Koud!!!

Door: femmievp

Blijf op de hoogte en volg femke

20 November 2011 | Argentinië, Ushuaia

En toen was t koud! 
Gisteren liepen we nog in 35 graden door Buenos Aires, en nu heb ik noodgedwongen nog een warmere fleecegevoerde waterdichte broek gekocht om de kou en de (vooral) ijzige wind van mijn lijfje te houden... Wat een verschil! 

Maar goed, even kijken waar ik gebleven was. De dagen lijken in elkaar over te lopen, maar als ik me niet vergis, ben ik gestopt bij de allerheerlijkste massage ooit in het Amerian hotel in Iguazu. We wisten toen al dat het vliegtuig van half 10 vertraging had en pas om kwart over 11 zou vertrekken, maar het geluk trof ons: om 01.15 uur mochten we het vliegtuig al in, met gevolg dat we pas rond 4en 's nachts voor een aanvankelijk gesloten hotel stonden. Kapot en doodop en zonder een telefoonnummer of wat van het hotel te hebben, hebben we ons de boosheid van de hele straat op ons nek gehaald door zo'n kwartier lang aan te bellen, te kloppen en te roepen.. Altijd leuk. Uiteindelijk deed de werkster open: ze had zich eerst helemaal aangekleed om ons 3 minuten te ontvangen en naar een (schitterende) kamer te leiden.. Een kort nachtje, want om kwart voor 9 hadden we een afspraak met een neef van pap, die toevallig dezelfde periode in BA was.

Snel de Japanse en Botanische tuin aangedaan en door een graag zichzelf horende, Amerikaans dikke, narcistische taxichauffeur bij het vliegtuig afgezet. Ditmaal ging het allemaal vlotjes en conform planning, zaten we om kwart over 4 in t vliegtuig richting de kou... 

Het bizarre is dat je nu helemaal in t uiterste zuiden van de wereld zit en t nu dus bijna dag en nacht licht is. Toen we rond 9en in het Los Yamanas hotel aankwamen, was het dus nog klaarlicht. Onze kamer heeft een uitzicht dat je bijna niet meer de kamer laat verlaten: een grote raampartij uitkijkend op het Beagle Canal!! Geweldig! Een heerlijk dampend maaltje stond ons op te wachten en daarna was t bedtijd.

Vanmorgen voor t ontbijt nog even een wandeling gemaakt, pap kwijtgeraakt in het dorp en toen naar de gletsjer San Martin gegaan: een wandeling dwars door de bossen tot je de boomgrens bereikt en je alleen nog maar steentjes, sneeuw en ijs zien... KOUD!! Maar o zo mooi en stoer om te doen want je klautert, klimt, strompelt en glijdt van de ene steen op de andere... Onszelf getrakteerd op een Engelse lunch in een tearoom halverwege, terug naar het dorp en daar een gevangenismuseum bekeken... Geen lol om daar zo'n 2 eeuw geleden te moeten zitten.. Maar goed. Nu pakken, happen en op tijd ons mandje opsnorren want morgen is DE dag: boarden op de Plancius voor ons Antartica-avontuur... Ben benieuwd of ik de kou en de storm aan kan. Mam en pap zijn natuurlijk al van die doorgewinterde oerzuidpoolreizigers, dat die wel tegen een stootje kunnen, maar voor mij wordt het een vuurdoop.. En dan wordt er even tussen neus en lippen verteld dat t Beagle Canal nog nooit zoooo onstuimig is geweest, al die keren dat mam en pap hier waren... Ik heb altijd van jullie gehouden... :-)

Vanaf nu dus even rust voor jullie, want aan boord heb ik waarschijnlijk geen internet... Hasta Luego en dikke kus! 

  • 20 November 2011 - 14:51

    Mirça:

    Hallo Femke wat spannnend is het weer geweest voor een slaapplaats, het is tot nu toe wel een reis van veel geduld en verrassingen.Moest wel lachen wat je schreef over de Amerikaans dikke, narcistische taxichauffeur.Zie zo het gezicht van je voor mij.Wat zijn je ouders en jij toch sportief dat je naar de gletsjer San Martin ben gegaan,dit zal wel weer prachtig geweest zijn.gevangenismuseum indrukwekkend misschien maar lijk mij niet leuk. Nu Fem het avontuur naar Antartica is zo te lezen begonnen. Met deze mededeling Fem (Ik heb altijd van jullie gehouden..)lijk het of je weg blijf há,há, maar je weet het ik houw ook van je en ik zie je graag veilig terug met al je mooie gmaakte foto's.En ik hoop dat wij toch niet al te lang hoeven de wachten op de verhalen van uit koud Antartica. Heel,heel veel reisplezier daar Fem en ik houw je reisveslag in de gaten. doei,doei veel liefs dikke kus Mirça.

  • 20 November 2011 - 18:59

    Jose:

    Och wat leuk dat ik jullie reisverslag zo kan meelezen. Jullie hebben al zo te lezen al heel wat meegemaakt. Nu gaan jullie naar Antartica en zijn jullie moeilijk te bereiken. Alles goed hier. Wessel al bijna 1 jaar. Nou geniet van de mooie natuur en gelukkig dat je een warme broek hebt gekocht. Heel veel lieve groetjes aan papa en mama en hou je taai met de kou. Liefs Jan en Jose

  • 20 November 2011 - 21:12

    Pim:

    Ha Femke,

    Wat super om te lezen. Het brengt bij mij weer de herinneringen boven van verleden jaar. Wat een verschil, hè? Van de hitte naar de kou... en je gaat het nog kouder krijgen?? Het lijkt me fantastisch wat je gaat doen. Heerlijk op de boot naar één van de meest ongerepte gebieden op aarde: Antarctica. Zo Zuidelijk ben ik toen niet gegaan, maar ik zou graag in je schoenen staan!! Nou, geniet ervan. De dagen zijn lang daar, dus extra tijd om van al het moois te genieten. Ik pak als jij terugkomt het vliegtuig naar Indonesië. We praten bij als je weer thuis bent! Groetjes, Pim

  • 24 November 2011 - 20:41

    Anne:

    Hey liefke!
    Wat een verhaal zeg, maar goed om te lezen dat je heerlijk geniet! Ik mis je wel hoor!!!
    Ik kijk uit naar je volgend verhaal!
    Dikke knuffel

  • 03 December 2011 - 12:24

    Vera:

    leuk om je verslag te lezen, en ons zo op de hoogte te houden van jullie avonturen. geniet nog lekker van al het moois dat jullie daar zien en alvast een dikke verjaardagszoen van ons liefs van bert en vera

  • 04 December 2011 - 08:11

    Loes:

    A - ma - zing!! Wat moet het heerlijk zijn om zo van de natuur te kunnen genieten.. ik verwacht dat je als een ander mens terugkomt ;)

    Hopelijk kom je een dezer dagen weer op de bewoonde wereld en zijn al je ledematen nog intact. Piet mist je en vraagt me dagelijks waar je uithangt..

    Fijne verjaardag!!

  • 04 December 2011 - 11:00

    Mirça:

    Hallo Femke
    Van Hartegefeliciteerd Fem met je verjaardag heel veel dikke xxxxx van mij. Het zal wel een apart gevoel zijn zo op je verjaardag daar te zijn en ik hoop dat je er vandaag nog maar extra ervan mag genieten deze dag met je ouders ( ik weet niet of je dan nog samen ben,zal wel heel leuk zijn?) Fem nog bedankt voor je kaart lief van je,het lonkt om ook tango lessen te gaan nemen.Hier alles goed met mij. Ik hoop gauw weer iets van je te lezen als je veilig in de bewoonde werld ben. Mis je reisverslagen wel . Nu meid geniet nog maar heerlijk van je verjaardag en de vakantie en ik zal hier een borrel drinken op je verjaardag. PROOST.doei,doei,
    Veel liefs dikke kus Mirça.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Ushuaia

Zuid Amerika en Antarctica

Recente Reisverslagen:

18 December 2011

Back home

15 December 2011

Rainy day in easter Island

14 December 2011

Belated

06 December 2011

Atacama

04 December 2011

Woestijnpraat
femke

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 17667

Voorgaande reizen:

11 November 2011 - 18 December 2011

Zuid Amerika en Antarctica

Landen bezocht: